Napi pozitív

Ne halogass...! Ne akadékoskodj! Ne kételkedj! Ha ott a lehetőség, az impulzus, az ösztönös késztetés, cselekedj! Ez a feladatod. Joe Vitale

Egészség és bőség bevonzása

A mudra szanszkrit szó jelentése pecsét, jel, szimbólum, szimbolikus gesztus, de az öröm adományozójaként is fordítják. Tágabb értelemben fizikai, energetikai, pszichoenergetikai, pszichikai és pszichomentális egyensúlyt teremtő, a testáramkörökön keresztül ható ujj-jóga. 5000 éve született a hindu jógarendszerek (Hatha-jóga, Kundalini-jóga, Tantra-jóga) módszereként. Később a buddhista irányzatok is használták szertartásaik, rítusaik, beavatások alkalmával.

 

A mudrákat egy külvilágtól elszigetelt helyen, szép és kellemes környezetben, lehetőleg a természetben, vagy jól kiszellőztetett szobában végezzük. Az irodában, munkahelyen, utazás közben felvett kéztartások is hasznosak lehetnek, de egy dologra figyeljünk ilyenkor: semmi sem vonhatja el figyelmünket a mudra szertartásának lefolytatásakor, kerüljük a kívülállók szemeit és negatív gondolatait.

 

 

 

A mudrákat a nap bármely szakaszában gyakorolhatjuk. Legmegfelelőbb időpont reggel (ébredés után) vagy az esti órákban. A mudra megelőzheti a meditációt, mert koncentráltabb, ellazultabb állapotba hoz.

Egy mudrát egy alkalommal az adott kéztartásnál előírt ideig tartsunk ki! Általában naponta egyszer-kétszer ajánlott ujj-jógát végezni! (lehet reggel és este is)!

Fontos! A gyakorlat közben ne a kézpóz által felszabadított energiákra koncentráljon, hanem a mantrára! Ne legyen türelmetlen, ha a várt eredmény nem következik be azonnal.

Ha úgy érzi, hogy a kézpózt nagy erőfeszítésébe kerül kitartani, és szeretné már abbahagyni, azonnal fejezze be azt! Ha szervezete jelzi, hogy a további energia-és információ-csomagot nem tudja felvenni, feldolgozni, akkor hagyja abba a gyakorlatot!

A mudrák felvétele előtt vegye le egész testéről az ékszereket, mert zavarja az energiaáramlást!

A mudrákat állva, fekve, térdelve (a gát a sarokhoz ér), vagy ülve végezheti.

4 alapkövetelmény betartása szükséges a mudrák kitartása során:

Ha felvette a kézpózt, akkor tartsa stabilan, biztonságosan!

Legyen mozdulatlan!    

Kerüljön minden erőfeszítést, erőlködést! Ne erőből nyomja össze ujjait, hanem lágyan!

A mudrák közben kezeit és lábait soha ne tartsa keresztben, mert megtöri az energiaáramlást!

 

Sankh-mudra (Kagyló-mudra)

Kétkezes indiai tánc-mudraként is ismert. Jelentése: kagylóhéj, belső összeszedettség.

Kéztartása:A jobb kéz 4 hosszú ujjával körbefogja a bal hüvelykujjat.

A kinyújtott jobb hüvelykujj megérinti a bal középső ujjat. Kezeit a torok előtt tartsa! Kelet felé fordulva végezze naponta 3-szor 15 percig (ülve vagy fekve)!

Mantra: bham, ham;

Testi hatása: torokfájás, gégegyulladás, rekedtség, ízületeket és a gerincet érintő degeneratívdystrophiás elváltozások, fogszuvasodás, fokozott hajhullás, körömtöredezettség.

A mudra által aktiválható képességek, tulajdonságok:erényesség, konfliktushárítás, örök barátság, szellemi továbblépés, prófétikus látás, szellemi előírások betartása, éber prófétaság, megáldás, égi energia.

Apan-vayu mudra

 

Kéztartása:A mutatóujj behajlítva a hüvelykujj párnáján nyugszik, míg a középső-és a gyűrűsujj hegye összeér a hüvelyk- ujjal. Kisujj kinyújtva. A mudrát a mellkas előtt kell tartani 5 percig, közben a mantrát mély belégzés után 13-szor zengesse! A kéztartás mindkét kézzel egyszerre is végezhető (kelet felé fordulva).

Testi hatása:szívroham, szívinfarktus, depresszió, erős szívdobogás, fejfájás, magas vérnyomás, májproblémák; csökkenti a fáradságot, idegi feszültséget, felszámolja a gyengeséget; rendszeres végzése hosszú élettartamot biztosít.

Mantra:mamjam; így rezegtesse: mmaammjjaamm.

A mudra által aktiválható képességek, tulajdonságok:erőszaknélküliség, eufória, beteljesedés, lelki önkorrekció, gyógyítás magnetizmussal,szellemi felébredés, gondolatok elrejtése, mély szellemi elkötelezettség, szellemi fény.

 

Kalesvara-mudra

Kéztartása: A középső-és a hüvelyk- ujjak hegye összeér. A hüvelykujjak érintik a torok tövét. A többi ujj térdeplő pozícióban (külső részükkel érintkezik). A mudrát 5 percig tartsa, közben a mantrát mély belégzés után 13-szor zengesse!

Mantra:om srikalikayi namah.

Testi hatása:kiválómemóriazavarok, koncentrációzavarok, függőségek, szenvedélybetegségek, érzelmi ingadozások esetén.

Hatása a fizikai világban:kívánt cél elérése.

A mudra által aktiválható képességek, tulajdonságok:irigységmentesség, szerető jóság, tisztaság, elégedettség, békesség, nyugodtság, lelki finomodás, adás, nagylelkűség, megkönnyebbülés, belső és külső gazdagság, körülrajongottság, belső összhangba kerülés, nehézségek elkerülése, akarat érvényesítése, belső hangra hallgatás, szellemi áthatottság, konstruktív gondolkodás, pozitivitás, Magasabb Énnel való kommunikáció.

 

Matangi-mudra

 

Kéztartása:A középső ujjak hegye összeér, míg a többi ujj az alsó ujjpercnél külső kulcsolással van összecsomózva. A mudrát a szegycsont előtt tartsa 7 percig, közben a mantrát mély belégzés után 13-szor zengesse! Naponta 3-szor végezze! 

Mantra:aiu;így rezegtesse: aaaiiiuuu.

Testi hatása:Ez a mudra pozitív hatással van a hipotalamuszra, hatásos arterioszklerózis esetén, segít megtisztítani a vért, normalizálja a hipotalamusz-hipofízis-mellékvese rendszer és a belső elválasztású mirigyek működését; feszültségoldásra is használható.

Hatása a fizikai világban:segíti a meggazdagodást.

A mudra által aktiválható képességek, tulajdonságok:lelki szabadság, lelki alkímia, tündöklő nyugalom, érzelmi impulzus kontroll, képzelőtehetség, tökéletes tudás, újítás, figyelem-összpontosítás.

 

Késmárki László:Önfejlesztő kéztartások Ankh kiadó 2016.

Forrás: Késmárki László:Önfejlesztő kéztartások Ankh kiadó 2016.

Ezt a cikket eddig 8180 ember olvasta el.

Ajánlott bejegyzések

A lábujjak és a lábhát...

5 tipp, hogy pénzmágnessé...

A hét legerősebb gyógyító...

Erőteljes - ébredés utáni...

Napi pozitív

Ne halogass...! Ne akadékoskodj! Ne kételkedj! Ha ott a lehetőség, az impulzus, az ösztönös késztetés, cselekedj! Ez a feladatod.

Joe Vitale

Jó szívvel ajánljuk