Napi idézet

Még a legborúsabb napon is fel szokott csillanni egy-egy kósza napsugár, és ritkán akad olyan komor napunk, amelyen ne érne valami apró öröm is minket. Pelham Grenville Wodehouse

A stresszkezelés pszichológiája - Így kezeld a belső feszültséget!

A stressz jó dolog, hiszen nélküle nem lennénk képesek helyt állni olyan szituációkban, mint egy vizsga, egy állásinterjú, vagy éppen egy fontos találkozó. Ha viszont túlzásba visszük, komoly egészségügyi és lelki károkat okozhat. Lássuk, melyek a leggyakoribb tünetei a feldolgozatlan stressznek, és hogyan küzdhető le.

 

Milyen jelekre figyeljünk?

A megmagyarázhatatlan feszültségérzet, a minden ok nélküli ingerlékenység és az ellazulási képtelenség mind a túlzott stressz következménye lehet. Ha nem tudunk semmilyen módon kikapcsolódni, folyton elkalandoznak a gondolataink, és állandóan szorongást érzünk, jobb, ha visszaveszünk a tempóból. Az alvászavarok is intő jelek lehetnek, hiszen az ébrenlét problémáit szervezetünk nem képes éjszaka sem elengedni. A stressztől hosszútávon szenvedő ember hangulatingadozásokkal és negatív gondolkodással küszködik. Jellemző még, hogy megemelkedik a párkapcsolati és munkahelyi konfliktusok száma. Sokan válnak ilyenkor szenvedélybeteggé, és lesznek például sportfüggők, vásárlásfüggők, vagy éppen a káros szenvedélyek rabjai.

 

Hogyan dolgozhatjuk fel?

Ma már számos stresszkezelő tréning létezik, ahol kifejezetten az ilyen problémával küzdők életét igyekeznek helyrehozni és megkönnyíteni. A legfontosabb, hogy nem egyik-napról a másikra történő megoldást keressünk, hanem hosszú távon is tartós eredményekkel kecsegtetőt. Igyekezzünk beépíteni mindennapjainkba a különböző módszereket, és észre fogjuk venni a pozitív változást. A rendszeres testmozgás és a meditáció kettőse hihetetlen gyors eredményt okozhat. Ha csak napi fél óra kocogást, úszást, biciklizést vagy tornát beiktatunk, és kiegészítjük 10-15 perc behunyt szemmel történő relaxációval, már heteken belül érezhetően javulni fog kedélyállapotunk, és könnyebben meg tudunk majd birkózni a stressz feldolgozásával is.

 

Pszichológiai háttere

A legtöbb pszichés – és sok más egyéb típusú – betegség kialakulásának okozója a stressz. Ha sokáig, tartósan stresszes valaki, előbb-utóbb szinte biztosan megjelennek majd valamilyen pszichés betegség tünetei nála. A hétköznapjaink jobbá tétele mellett egészségünk megőrzésének érdekében is fontos tehát, hogy időben észrevegyük, és kezeljük a problémát. Igyekezzünk kialakítani egy stabil, a lehetőségekhez mérten nyugodt életet magunknak. Emellett figyeljünk oda, hogy az apró-cseprő ügyeken ne idegeskedjünk, és a nagyobb volumenű dolgok esetében is higgadtan cselekedjünk.

Forrás: http://www.femcafe.hu/

Ezt a cikket eddig 2321 ember olvasta el.

Ajánlott bejegyzések

Belső erők, melyek...

Így óvjuk a szemünket, ha...

Az öt legjobb karácsonyi...

7 tipp – Tanuljunk meg...

Napi pozitív

Még a legborúsabb napon is fel szokott csillanni egy-egy kósza napsugár, és ritkán akad olyan komor napunk, amelyen ne érne valami apró öröm is minket.

Pelham Grenville Wodehouse

Jó szívvel ajánljuk